Final celebration

23 februari 2019 - Ukunda, Kenia

De muziek staat alweer zachter. Het zit erop.
Vandaag hebben we in Forrest Lodge afgesloten met een spetterende finale. Er waren meer dan 750 teachers aanwezig. Heel veel, veel meer dan normaal. Het grootste onderwijsevenement van Kwale County zoals één van de Keniaanse sprekers opmerkte.
Normaal is het al een grote hapening maar nu was het extra groot en dat ontstond doordat alle scholen een extra vakantieweek hadden en we ons programma moesten aanpassen.
In januari werd deze zogenaamde 'midterm' pas officieel bekend gemaakt. Dat maakte dat we als bestuur voor een grote uitdaging stonden. We hebben daarom een aantal dagen voor de reis besloten dubbele workshops te organiseren.
We twijfelden of leerkrachten wel in hun vakantie wilden deelnemen. Maar die zorg bleek onterecht, de workshops puilden namelijk uit. Respect voor onze Nederlandse deelnemers. Er is keihard gewerkt, met groot succes.
Een bijzondere celebration want vandaag was na 2,5 jaar de diplomering van de schoolleiders en de coaches. Er zijn vanmorgen 10 headteachers afgestudeerd en 4 nieuwe coaches. Feest, taart en dansen. Samen vieren, dat kunnen ze in Kenia!
De nieuwe deelnemers aan de 5e schoolleaderscourse zijn vanmorgen ook op de celebration voorgesteld. 18 nieuwe headteachers. Ik heb nu al zin om te starten met deze nieuwe groep.
In september start de nieuwe opleiding en we hebben de data moeten vervroegen. Net voor de KCPE examens mag er namelijk niemand meer de scholen in en uit. Opdracht vanuit Nairobi.
Gelukkig hebben we een nieuwe datum kunnen vaststellen, samen met de Countydirector.

Zometeen de koffer pakken.Veel zin om naar huis te gaan.

Vanacht vertrek ik. En stiekem kijk ik ook alvast vooruit naar onze najaarsreis.

Kwaheri Kenya

1. Rieky Wattenberg:
    23 februari 2019
    een veilige thuiskomst. en dan op naar het carnaval.
  2. Marion:
    Goede reis terug. Tot ziens🙋‍♀️
  3. Piet Leijser:
    23 februari 2019
    Mooi dat je zo massaal en goed hebt kunnen afsluiten. We wensen je een goede terugreis dus nog even zet hem op. Groetjes van ons
  4. Hanneke:
    Respect!
  5. Frans:
    24 februari 2019
    Goede reis terug. Ik ben erg benieuwd naar de verhalen van mijn collega uit Sint Anthonis.