Vol verwachting

9 februari 2018 - Nijmegen, Nederland

2011 Fotos Kenia okt-Suleiman

De komende dagen eerst carnaval in Groesbeek. We vieren met De Knolle Goar ons 22 jarig jubileum. Dat wordt een feest op een prachtige wagen. Zelf heb ik niet heel veel tijd gehad om te bouwen, maar het is een vrolijke wagen geworden. We zijn als club klaar voor onze receptie vanavond.

Ik sta ook aan de vooravond van een nieuwe reis naar Kenia. Ik ben vanmorgen druk met mijn studie en keek zojuist even in het fotoalbum en kwam daar 2 collages tegen van mijn eerste reis. Even dwaal ik af naar 2011...

Ik keek mijn eerste reis vol verwondering rond in Kwale County en was nieuwsgierig naar mijn Keniaanse collega's en de mensen daar. Ik had vooraf vage verwachtingen hoe het zou zijn, maar wat was het een fantastische ervaring. Ik ben er nog steeds door gegrepen. De ontmoeting en het samen bouwen aan goed onderwijs.

Met de Keniaanse collega, maar zeker ook met de Nederlandse collega's. Prachtige leerervaring om samen te werken met bevlogen onderwijsmensen uit alle lagen van ons onderwijssysteem. Primair onderwijs, speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs, onderwijsbegeleidingsdiensten en inspectie. De nieuwsgierigheid naar elkaar is ook onder de Nederlanders groot en dat maakt het werk zo bijzonder.

Na al die jaren ben ik vele ervaringen rijker, maar de nieuwsgierigheid blijft. Vol verwachting.......