Blok 3: Volgende week naar Kenia

20 februari 2015 - Molenhoek, Nederland

Volgende week rond deze tijd zit ik in het vliegtuig op weg naar Kenia. Nu nog even de griep overwinnen, maar dat zal wel goed komen. Het ergste is achter de rug!

Voor mij is dit de derde reis die ik ga maken voor Teachers4Teachers naar Kenia . In september 2014 zou ik  ook gaan, maar op dat moment was het erg onrustig in onze regio. Nu is gelukkig de rust wedergekeerd.

De schoolleaderscourse is van opzet veranderd. Vijf Kenianen (uit de eerste course) hebben een rol als coach, zes (uit de tweede course) zijn er in opleiding en 16 directeuren zijn gestart in de nieuwe schoolleaderscourse. Ze zijn  gestart in maart 2014)

Er zijn minder Nederlandse coaches nodig. De Kenianen organiseren het zelf en in september hebben zij het programma gewoon doorgezet. Een mooi resultaat, iets waar we trots op kunnen zijn. Na deze derde course  zullen zij ook een gedeelte van de opleiding/training zelf gaan verzorgen.

Ik ben benieuwd volgende week. Ik ben nu 2 jaar niet meer daar geweest en hoop oude bekenden te ontmoeten. Suleiman (degene die ik in de vorige reis gecoacht heb) is nu coach in opleiding en ik verheug me op onze ontmoeting.Daarnaast natuurlijk al die andere Kenianen. Ik verheug me al op de handshake met daarbij de woorden Jambo Jambo!

Volgende week eerst een dag reizen. Eerst met de KLM naar Nairobi en daarna met een binnenlandse vlucht naar Mombasa en dan begint de reis pas echt. In het busje met de pont van Mombasa naar Likoni om daarna door te rijden naar Diani beach.

De volgende dag hebben we een meeting met de Keniaanse coaches. Ik kan niet wachten!