Blok 4: Voorbereidingsdag

16 september 2015 - Molenhoek, Nederland

Team-september-2015-

Afgelopen zaterdag op basisschool Fiep Westendorp in Amsterdam hebben we onze reis voorbereid.

We worden al meteen op de proef gesteld omdat in Kenia de scholen (de scholen die betaald worden door de overheid) al een tijdje dicht zijn. De leerkrachten zijn in staking. Het is al de derde staking in korte tijd en er lijkt ging beweging te komen in de onderhandelingen. We kunnen dus geen gebruik maken van de schoolgebouwen. De vakbond verbiedt dat. Erger is dat de meeste kinderen in Kenia niet naar school kunnen en dat nu, net voor de toetsperiode (KCPE) die erg belangrijk is voor eventuele vervolgstudies.

Daarnaast is het zuur voor de leerkrachten die zich met hard en ziel inzetten en nu geen salaris krijgen (staken betekent geen inkomsten!). Ze worden toch al niet al te best betaald en vaak leeft een hele familie en soms een half dorp van hun salaris.

Misschien is de staking zo weer afgelopen. Ook dat kan in Kenia. Als er vandaag een akkoord is dan gaan de scholen morgen weer open.

Wij zullen dus flexibel moeten zijn. De opleiding kan gewoon doorgaan en mochten we de scholen echt niet in kunnen, dan zullen we met simulaties moeten gaan werken. Daar komen we wel uit!

Het was een goede voorbereidingsdag en we zijn er klaar voor. Het programma staat.

Ik heb er zin in. Nog een week! Druk met de afrondingen hier, thuis, voor school en voor mijn studie en dan.....

op naar Kenia!

1. Rieky Wattenberg:
    17 september 2015
    jammer, maar misschien tegen de tijd dat jullie daar zijn de scholen weer open zijn.
  2. Christel:
    altijd vol verrassingen!!
    Hakuna Matata!
    Jullie maken er weer wat van!
    Succes en pas op voor de leeuwen en kapotte autobanden.
  3. Piet:
    17 september 2015
    Hebben we hier de stakingen toch beter geregeld, dankzij onze bonden?
    Lijkt me toch minder leuk als de kinderen er niet zijn.
    Hou trouwens wel je raam dicht van je hotelkamer.