Blok 4: schoolleaders course

31 augustus 2015 - Molenhoek, Nederland

Op 24 september vertrek ik voor een nieuwe reis naar Kenia. Tijdens deze reis zullen wij blok 4 aanbieden aan de  Keniaanse directeuren die de schoolleaderscourse 14-16 volgen. In het voorjaar zullen zij hun opleiding met een assessment afronden.

Het onderwerp van dit blok is het leiding geven aan een team. De training bestaat uit groepsdynamica, het voorbereiden en leiden van een vergadering, coöperatieve werkvormen en ook de roos van Leary zal wederom onderdeel zijn van deze training.

Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen die de groep gemaakt heeft en extra nieuwsgierig naar de vorderingen van Massoud en Bakari. Ik verheug me op het werken met hen en het weerzien van hun teams. Bakari (niet te verwarren met de Bakari die nu deelneemt aan de opleiding) heeft in de tussentijd de rol van coach overgenomen en ik ben benieuwd naar hun leerproces.

In deze reis zullen er ook Nederlandse directeuren vanuit het basis- en speciaal onderwijs meereizen die workshops gaan verzorgen in de regio. Daarnaast zullen er mensen van de onderwijsinspectie deelnemen aan onze reis en mensen vanuit voorgezet onderwijs. Op deze manier probeert Teachers 4 Teachers een impuls te geven aan het verbeteren van het onderwijs in Kwale County. Meer informatie hierover is te vinden op http://www.teachers4teachers.nl

Het duurt nog een paar weken voordat we gaan. Over twee weken hebben we nog een voorbereidingsdag en daarna moet het programma klaar zijn. In ieder geval zoals we het bedenken hier in Nederland, maar we zullen daar geconfronteerd worden met hun praktijk. Flexibel en creatief zijn is het devies.

Het ticket en het visum zijn binnen. Ik verheug me erop!

1. Lotte:
    1 september 2015
    Leuk dat je weer gaat!!!
    Veel succes met blok 4.
    En ik wens je een goede reis.

Xxx Lotte
  2. Piet:
    7 september 2015
    Je hebt er zo te lezen echt zin in. Enthousiastme is duidelijk te merken, dus dat zit wel goed. Goede reis en kom weer gezond en wel terug. Ook Corry wenst je dat natuurlijk.