Het is eindelijk zover.

28 september 2018

Gisteren zijn we aangekomen in ons hotel. Door grote plassen zijn we hier naartoe komen rijden. Het weer is in de war hier aan de kust. Het regenseizoen begint normaal een aantal weken later. Hopelijk houdt het snel op met plenzen. De scholen in de verderweg gelegen gebieden zijn nu onbereikbaar. Duimen dat de weersvoorspelling klopt! Volgens de voorspelling wordt het weer na vandaag beter.
Vandaag zijn Jan en ik gestart met het examen van de vier Keniaanse trainers in opleiding. Spannend, want zij gaan onze rol overnemen.
Gisteren was de spanning voor vandaag bij ons nog erg groot. Twijfel over wat we vandaag zouden zien was daarvan de oorzaak.
Vandaag hebben de Kenianen in opleiding hun theorie examen afgelegd. We hebben gekozen voor een examen waarin de theorie (o.a  roos van Leary. Rollen van Quinn, TA, feedbach) uit de twee jarige opleiding toegepast moet worden in verschillende werkvormen. Rolspel, beschrijvingen, mondeling en het schrijven van een voorbereiding zijn onderdelen in dit examen. Ik kan niet anders zeggen dan een pittig examen! Theoretische kennis is één maar het toepassen daarvan vraagt meer.
Morgen en overmorgen geven deze trainers in opleiding de cursus aan de 14 headteachers van de vierde schoolleaderscourse.
Mijn gevoel na vandaag is positief. Of ze alle vier slagen weet ik nog niet. Daarvoor moeten eerst alle onderdelen afgerond zijn. Morgen en overmorgen examineren wij ze in hun rol als trainer.
Morgen zie ik de directeuren die de vierde course volgen weer. Ik verheug me op het weerzien.
Gert Jan sloot vandaag later in de middag aan.
We zijn compleet en ' de kop is eraf'

Wordt vervolgd!

1. Lotte:
    Super leuk om te horen!
    Ik hoop voor jullie dat het weer beter word en dat je ook naar de scholen verder weg kunt gaan. Heel veel succes morgen en overmorgen met het examen afnemen!

Xxx Lotte
  2. Gijs Leijser:
    Veel plezier
  3. Piet Leijser:
    28 september 2018
    Al weer helemaal in de ban zo te lezen. Wees niet te streng bij de beoordelingen, die mensen staan ook onder spanning. Jammer dat je misschien niet naar de veraf gelegen scholen kunt. Hou je haaks en zet hem op. Groetjes
  4. Rieky Wattenberg:
    29 september 2018
    Pittig weekend voor de boeg hopen dat alles goed verloopt.
    Groetjes van ons.
  5. Maria:
    29 september 2018
    Fijn weekend, ik hoop dat Marcella net zo geniet!
  6. Marion:
    30 september 2018
    Jammer van het weer, maar hopelijk maken de examenkandidaten alles goed. Succes de komende tijd.