Almost Dutch

15 oktober 2023 - Ukunda, Kenia

De eerste trainingsdag zit erop. Wat een cadeau. Ik ben er nog stil van.

Gisteren waren Tenga, Tamasha en Mzungu in charge. Mwanarusi sluit vandaag aan, zij kon er vandaag niet bij zijn.

De opkomst viel wat tegen omdat er andere trainingen stonden gepland vanuit de overheid en die werden helaas verzet naar de zaterdag, onze eerste trainingsdag. Ze zijn overigens helemaal niet tevreden over de trainingen van de overheid. Zitten en luisteren, wat anders dan de training bij T4T.

Vandaag zal de club compleet zijn en gisteren gedurende de dag kwamen er gelukkig  ook steeds meer headteachers bij.

Maar wat zijn de trainers als team gegroeid. Ze  helpen elkaar en overleggen samen. Nog belangrijker, ze lachen veel en geven elkaar de ruimte. Een aantal keren dachten Gert Jan en ik dat we moesten ingrijpen omdat ze wellicht iets over het hoofd zagen, maar iedere keer bleek dat ze het programma en de theorie wel degelijk scherp op het netvlies hadden staan. Studenten die later kwamen werden even apart genomen door hun coach en op weg geholpen.

In de evaluatie zijn we geëindigd met het geven van een groot compliment!

Waarom de titel: almost dutch omdat ze bijna om ons beginnen te lijken…

Bij de thee (Thaj) werden de kopjes en Mandazi's uitgedeeld in de (leer)groepjes met het verzoek door de werken en praten terwijl er van de thee genoten werd. Uniek moment want normaal ligt het werk bij de thee een hele tijd stil. Een enkeling maakte er een grapje over, maar ze gingen echter onverstoord door. De beschikbare tijd vroeg er ook om.

Tenga legde een prachtig verband tussen het bedankje ( Flowers, give her a clap) dat net gegeven was en het geven van 'positives strokes'. Subliem uitgelegd.

Wat hebben we gelachen bij de energizers. Blaadjes met cijfers uitpakken en met het groepje op de juiste volgorde gaan staan 4078 en vervolgens werd 8704  ook goed gerekend en toen ontstond de discussie. Tranen met tuiten gelachen.

Zin in deze nieuwe dag

Laat de tweede trainingsdag maar komen.

1. Marion:
    15 oktober 2023
    Wat een mooie belevenissen en foto's.
  2. Piet Leijser:
    15 oktober 2023
    Fijn dat je zo tevreden bent en lekker plezier hebt. Mooi verhaal weer.Zet hem op.
  3. Rieky Wattenberg:
    15 oktober 2023
    Fijn dat het goed gaat en dat je er veel zin in hebt
  4. Jan van Aert:
    Weer een mooi verhaal, Michiel
  5. Miranda Leijser:
    16 oktober 2023
    Super om ook de foto's te zien. Sfeertje is perfect.
  6. Gerard:
    16 oktober 2023
    Leuk om te lezen en de foto’s te zien. Geniet ervan!