Apetrots

17 februari 2019 - Diani Beach, Kenia

Exams; apetrots

Ik ben alweer een paar dagen in Kenia. Het is hier heter dan in vorige reizen.

Zoals ik eerder al schreef hadden we verschillende uitdagingen vooraf en er zijn er ook uitdagingen bijgekomen. Gelukkig hebben we een enthousiaste club mensen bij ons en zijn we als bestuur creatief en oplossingsgericht. We zullen ook voor de toekomst keuzes moeten maken maar ook dat is niet voor het eerst. Gelukkig stemmen de onderwijskundige ontwikkelingen in Kwale ons erg tevreden.

Vrijdag hebben de coaches in opleiding hun theoretisch en praktisch examen afgerond. Of ze geslaagd zijn houd ik nog geheim.

De headteachers hebben zaterdag hun theoretisch examen afgelegd. De grote meerderheid scoort voldoende. Het praktisch examen volgt deze week. We bezoeken ze op hun school. De leerkrachten blijven daarom op de school. Ook zijn er klassen kinderen speciaal op school gebleven. Er is is hier een korte vakantie (half term) ingepland, daarom zijn de scholen deze week onverwacht gesloten. Het werd pas in januari bekend gemaakt! Dat er toch leerkrachten op school zijn voor het examen van hun headteacher zou in Nederland onmogelijk zijn, maar zo belangrijk vinden ze hier in Kwale County onze course en onze andere programma's. Dat maakt me apetrots.

Apen zijn er trouwens ook weer ;-). Minder dan in het andere hotel, maar zeker zo brutaal.

We zijn weer opgestart en ik houd jullie op de hoogte.

Hakuna matata

1. Lotte:
    17 februari 2019
    Veel plezier nog!! En tot volgende week❤️
    Xxx Lotte
  2. Piet Leijser:
    17 februari 2019
    Goed om te lezen dat je toch enthousiast bent en veel nuttig werk kunt doen. Zet hem op. Groetjes ook van mam.
  3. Rieky Wattenberg:
    17 februari 2019
    Fijn om te lezen dat het goed gaat geniet ervan .Groetjes ook van Huub.
  4. Marion:
    17 februari 2019
    Nog steeds zeer gedreven, houdt dat vast. Klinkt allemaal zeer positief.
  5. Arie:
    17 februari 2019
    Soms zit het mee en soms ook niet. Bij ons is het niet anders, ook warmer als eerdere jaren. Geniet maar van de inzet van de mensen daar.