Jua Kali Sana

19 februari 2019 - Diani Beach, Kenia

The sun is to hot.

Ik zit hier onder een boom in de ' middle of nowhere', In Mwaluvuno. Het is heel heet en ik zit onder een boom te wachten. Verderop onder een boom is er een bijeenkomst voor ouders gaande . De omgeving biedt weinig meer dan struiken, kleine boompjes en opwaaiend stof met hier en daar een dorpsbewoner die zich rustig voortbeweegt. Het kan ook niet sneller. De zon schroeit.
Ik heb het eerste deel van het assessment achter de rug. Samen met mijn Keniaanse collega bezoek ik deze headteacher. Zometeen nog een teamvergadering observeren en dan lunch.

Eigenlijk was de planning andersom maar ik zag zojuist nog twee levende kippen langskomen dus..... Eentje ontvluchtte, maar helaas. Een hoop herrie maar ik geloof dat hij zo de pan in kan. Het is nu stil, echt verheugen kan ik me niet op de lunch. Maar het hoort erbij. To meet, to connect, to learn. Het water waarmee gekookt wordt komt uit een reservoir van een lagergelegen dam.
Je zult in deze hitte moeten werken maar het lukt dit team en het gaat hier vooruit.
In de verte ligt de Kilibasi. Een hoge berg. Daar in de buurt wonen de Massai.
Slof slof. Pole pole. Ik hoor de headteacher weer aankomen. We gaan verder.

Morgen staat een meeting met de teamleiders uit het Voortgezet Onderwijs op de rol.

Hakuna matata

1. Juut:
    :-)
  2. Henk Stroecken:
    Leuk!!!
  3. Piet Leijser:
    19 februari 2019
    Ja dan is het hier toch niet verkeerd met 12 gr. Ik leef met je mee. Niet de kip zelf geslacht begrijp ik. Hou vol en zet hem op.
  4. Rieky Wattenberg:
    19 februari 2019
    Oei wat is het warm daar dat zal niet meevallen nog een paar dagen te gaan.zet hem op.