T4T vs. Carnaval

13 februari 2019 - Molenhoek, Nederland

Ik ben nog volop in de voorbereidingen voor de carnaval. Onze carnavalswagen is bijna af, maar in de komende 11 dagen ga ik eerst naar Kenia. Hopelijk bouwen en schilderen mijn vrienden nog flink door ;-)

Afgelopen zaterdag stond ik nog met 1800 andere carnavalsvierders te luisteren naar schlagerclubjes op het schlagerfestival. Een feest waarin ontmoeten voor mij centraal staat. Wellicht een groot contrast met ons werk in Kenia maar ook een voorbeeld van teamwork waaruit iets moois volgt. In Kenia werken we ook samen, maar dan om mee te bouwen aan goed onderwijs voor alle kinderen. Gelijke kansen voor iedereen en goed onderwijs is van groot belang, levensbelang!

Education is future.

In september hebben de Keniaanse trainers hun examen succesvol afgelegd en voor de komende week gaan de headteachers van de vierde schoolleaderscourse hun opleiding afronden. Ik hoop dat ze alle dertien hun theoretisch en praktijkexamen succesvol afleggen. Een pittige klus, maar ze hebben er hard voor gewerkt. Ik verheug me op de Final Celebration volgende week zaterdag.

We gaan met een flinke groep vanuit Nederland op reis en in de voorbereiding bleek al hoe flexibel en enthousiast deze club mensen is en dat is maar goed ook. Deze groep bestaat uit leerkrachten en docenten uit het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en hoger onderwijs. Ook gaan er schoolbegeleiders, intern begeleiders, bestuurders en directeuren mee. Een gemêleerde club.

Er kwamen in de voorbereiding weer flinke uitdagingen op ons als bestuur af, maar ik heb er vertrouwen in dat de reis goed gaat verlopen. De uitdagingen zijn opgepakt en het gaat lukken met deze club.

Voor zowel de Keniaanse als Nederlandse collega's wordt het een reis waarin er samen verder gebouwd wordt aan goed onderwijs.

Vanuit ontmoeting in contact komen om daarvanuit samen te bouwen aan goed onderwijs.

Vanuit ons motto; to meet, to connect, to learn.

Hakuna matata

Ik houd jullie op de hoogte!

1. Piet:
    13 februari 2019
    Een goede reis en kom weer veilig terug. Zet hem op
  2. Marvin Reuvers:
    13 februari 2019
    Succes in Kenia Michiel! Mooi op tijd terug voor vijf dagen feest :)
  3. Ilse Leijser:
    13 februari 2019
    Heel veel plezier en succes weer!!
    Dikke x en knuffel van ons!
  4. Rieky Wattenberg:
    Goede reis en succes.
    Groetjes
  5. Paul:
    13 februari 2019
    Veel succes en ook veel plezier natuurlijk. Groet en bekenden daar
  6. Anny Janssen:
    13 februari 2019
    Een goede reis en ook veel plezier
    Groetjes
  7. Marion: