Graduation

5 oktober 2018

Graduation

Na afgelopen woensdag genoten te hebben van een prachtige safari  ben ik gisteren en vandaag op schoolbezoek geweest. Beide scholen liggen ver weg en zijn moeilijk te bereiken.
Vandaag op bezoek bij de Bidinimole primary school en gisteren op de Mwaluvuno primary school.
Na een lange rit over bijna onbegaanbare wegen kwam ik vanmorgen aan op de school. Een wonder dat we geen lekke band reden. Meer geluk dan in februari, toen had ik maar liefst twee keer een lekke band.
In de dorpen die ik passeerde zien de mensen slechts zelden een Mzungu (naam die ze geven aan witte mensen). Overal hoorde ik het gonzen en er wordt Mzungu naar me geroepen en geestdriftig gezwaaid. Ik passeer ook enkele Massai nederzettingen. Het gebied ligt tegen Massai gebied aan. Vorig jaar bezocht ik een Massai dorp en keek ik naar dezelfde berg als nu; de Kilibassi.
Vandaag reisde Bakari met mij mee. Hij is een Keniaanse coach en hij verstaat zijn vak prima.
Vanmorgen stond hij langs de weg met een glimlach van oor tot oor.
Hij heeft gisterenavond te horen gekregen dat hij is geslaagd. Net als de andere drie trainers in opleiding.
Morgen wordt het een groot feest op de final celebration. Ze worden in het zonnetje gezet. Hij kan niet wachten en ik eigenlijk ook niet. De final celebratie is een gezamenlijke afsluiting van de afgelopen anderhalve week. Een groot feest. To meet, to connect, to learn. Daar hoort ook samen vieren bij en stilstaan bij de successen van de afgelopen periode.
Dat gaan we morgen doen!
Ik ben trots op de diverse resultaten en natuurlijk supertrots op onze nieuwe trainers: Mzungu, Tamasha, Mwanarushi en Bakari.

Morgen eerst feest, zondagmorgen een overleg en daarna de koffer pakken en naar huis.
Vanaf dinsdagmorgen staat mijn agenda weer vol.

Natuurlijk pakken we in de komende weken in het T4T bestuur de voorbereidingen voor de voorjaarsreis al weer op. Ook de examens van de huidige directeuren in de vierde course moeten voorbereid gaan worden.
Daarnaast nadenken over een nieuwe schoolleidersopleiding.

Er staan vier gecertificeerde Keniaanse trainers te popelen om te beginnen.

Wordt vervolgd.
Tot ergens in februari.

1. Rieky Wattenberg:
    5 oktober 2018
    Weer knap gedaan.
    Groetjes Huub en Rieky goede reis terug.
  2. Kees:
    6 oktober 2018
    Proficiat met dit mooie resultaat.
  3. Piet:
    6 oktober 2018
    Safari had ik graag meegemaakt. Ook de rest trouwens.
    4 nieuwe coaches is een prachtig resultaat na al die jaren.
    Geniet er nog van en zet hem nog even op.
    Groetjes vanuit het warme groesbeek
  4. Peter Welbedacht:
    7 oktober 2018
    Wat een geweldig resultaat weer. Mooi voor Bakari, Mwanerushi, Mzungu en Tamasha. Mensen met veel potentie.
    Goede thuisreis gewenst.
  5. Juut: