Choose the chicken

Vandaag een korte blog.
Ik ben vandaag voor een obervatie ver het binnenland ingereisd. Naar  M Kang'ombe. Ndavaya zone. Een uurtje of drie/vier enkele reis.
Pratend met de headteacher voor zijn kantoor zag ik een zwaar gehandicapt jongetje over de speelplaats lopen. Zijn armen zijn stompjes en een misvormde rug met een uitstekende bult. Ik kan mijn ogen er niet vanaf houden en vraag aan Bora wie dat is. Het jongetje woont in de buurt vertelt hij en hij groeit op in een heel arm gezin. Hij mag van de headteacher gratis naar school. Dit om hem toch een toekomst te gunnen. Het zusje van deze jongen is zwanger geraakt en van school gehaald. Een oudere broer van het jongetje is heel slim en gaat wellicht naar een nationale school.
Kinderen uit één gezin met een verschillende toekomst.
Ik ben er stil van.

Later, na de teamvergadering, word ik gevraagd om mee te lunchen. Graag, gezellig is mijn antwoord.
Maar dat was tot er vijf kippen voor mijn neus werden gelegd. Met een touwtje rond de poten.
Welke gaat het worden? Twijfel. Ik heb de keuze aan het team gelaten. Het is de witte geworden overigens. Kijk maar op de foto's
En het eten..........

elke keer word ik weer verrast.

1. Lotte:
    1 oktober 2018
    Heel bijzonder om dat jongetje te zien denk ik.
    Ik hoop dat het eten toch een beetje lekker was.
    Heel veel plezier nog en ik mis je heel erg dus ik hoop dat je weer snel thuis bent!

Xxx Lotte
  2. Piet Leijser:
    1 oktober 2018
    Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Maar ja bij ons werd vroeger vaak een kip geslacht op het hakblok. Smaakte het eten wel een beetje.
  3. Rieky Wattenberg:
    1 oktober 2018
    En heeft het gesmaakt.als je zo'n kind ziet sta je er pas bij stil dat je gelukkig bent met zo'n mooi gezin het is niet vanzelfsprekend
    Groetjes Rieky en Huub
  4. Patricia Pulles:
    2 oktober 2018
    En toch mag hij gratis naar school, doe je het niet voor niets