Blok 3: dag 9

7 maart 2015 - Diani Beach, Kenia

Vanmorgen afgesloten op de school van Mwanaroeshi. In Forrest Lodge is de afsluitende celebration, maar daar is teveel herrie voor ons. Wij moeten altijd op deze ochtend de puntjes op de i zetten en zorgen dat de opdracht voor het komende half jaar duidelijk is voor de headteachers, de coachees ( Keniaanse coaches in opleiding) en de Keniaanse coaches.
Een mooi samenzijn dat zoals elke dag begint met gebed.
Daarna zijn wij met de Keniaanse coaches in gesprek gegaan om de deelnemende headteachers te evalueren. Om de toon te zetten zijn de Nederlanders begonnen om hun headteachers te evalueren en de leerpunten aan te geven. De Kenianen hebben namelijk de neiging om een filmische beschrijving te geven zonder leerpunten aan te geven en kritisch te zijn.
Wat mogen we trots zijn op onze Keniaanse collega's. Ze hebben zoveel geleerd en zijn erg pro actief. Fantastisch! Daarnaast hebben we ook gelachen samen en ik heb Athumani en Bakari nog eens geplaagd dat Kenianen echt aan de verkeerde kant van de weg rijden. Een grap die meteen leidt tot een handshake! Humor hebben ze!
Gisteren heb ik me ook wel weer verbaast over de cultuur hier. Boeren laten hoort er bij. Speciaal voor mij kopen zo cola en dat geeft in de feedback gesprekken een flink geboer. Toen er bij mij ook één uitschoot en ik excuses aanbood keken ze me dan ook hoogstverbaasd aan. Hoezo? Ach een klein cultuurverschilletje.
Een mooie dag en morgen reizen we weer terug. Jammer maar ik kan niet wachten om mijn familie weer te zien op Schiphol.

1. Judith Sliedregt:
    7 maart 2015
    goeie reis terug en fijn weerzien met de family
  2. Kees:
    7 maart 2015
    Hoi Michiel
    Wat had ik graag een boer gelaten in Kenia op mijn verjaardag!
    Goede reis! Weer een hele mooie ervaring rijker. Ik hoop dat we elkaar op Schiphol weer mogen ontmoeten op weg naar......Kenia?