Dag 1, blok 4, 190216

19 februari 2016 - Mombasa, Kenia

Reisverslag 19-02-2016
Gisteren goed aangekomen in het hotel.  Overdag gereisd van Mombasa naar het hotel. Interessant voor de mensen die voor het eerst in Kenia zijn. De verkeerschaos in Mombasa en de ferry. Vol met auto's en honderden mensen om aan de overkant van het water te komen. Op deze manier krijg je meteen een indruk van Afrika! Omdat we nu de nachtvlucht hadden was er gisterenmiddag tijd om de studiedagen inhoudelijk voor te bereiden. Normaal komen we pas in de nacht aan.
Vanmorgen hadden we in de Forrest Lodge (soort van conferentieoord) een bijeenkomst met de Keniaanse coaches. We hebben de theorie doorgenomen en de werkvormen voorbereid. Veel oefenen en uitwisselen is ons devies.  We zijn een jaar geleden voor het laatst hier geweest. Door de Keniaanse onderwijsstaking van zes weken zijn de opdrachten wisselend zijn uitgevoerd. Morgen gaan we hier in kleinere groepen op in. Dan komen de zestien directeuren die in opleiding zijn.
Het enthousiasme was vandaag groot en en ook fijn elkaar weer te zien. Eerst uitwisselen. Hoe gaat het met de familie? Foto's laten zien. Eerst ontmoeten om connectie te maken om daarna samen te leren. Teachers voor teachers heeft als motto: te meet, to connect en to learn.
Leren kan niet beter samengevat worden.
Ik heb er weer zin in. Morgen starten we echt. Eerst twee dagen studie en in de dagen daarna schoolbezoeken. Woensdag is eigenlijk vrij, maar dan gaan we de assessments voorbereiden. In september gaan we de directeuren beoordelen en dan krijgen ze een diploma.
Donderdag en vrijdag weer op schoolbezoek en zaterdagmorgen nog training en daarna weer terug.
Een vol programma maar goed.
Vandaag met de tuktuk teruggereisd naar het hotel.

Leuke ervaring en spotgoedkoop,
Alleen die uitlaatgassen, uguh uguh
En de apen zijn weer lekker actief vanmiddag. Ik word zelfs in de gaten gehouden ;-)
Zie de foto's van vandaag