reisverslag 25-02 schoolleaderscourse Kenia 2016

25 februari 2016 - Mombasa, Kenia

Reisverslag 25-02-16
Vandaag weer naar de school van Masoud geweest. Vandaag zonder een Keniaanse coach. Zij krijgen vandaag nog een training in Forrest Lodge.
Toen ik vanmorgen aankwam waren er geen kinderen op de school. Hel bleek dat er een sporttoernooi gepland stond vandaag. Masoud hoorde dat pas gisteren en hij heeft mij geprobeerd te bellen maar mijn telefoon maakt geen verbinding met het netwerk sinds gisteren. Het blijft Afrika.
Masoud had zijn team op school gehouden want hij moest tenslotte een teamvergadering oefenen. Hij had zich goed voorbereid en het was een erg interactieve vergadering met coöperatieve werkvormen.    Het liep goed en je kunt zien dat hij zich goed ontwikkeld heeft.
Daarna nodigde hij mij uit om mee te gaan naar het sporttoernooi en hij regelde twee motor taxi's. Dat noemen ze hier boda boda . Wat een onderneming. Ik heb twee keer een half uur achterop de motor gezeten. Dwars door de bush. Hobbel de bobbel en soms door het mulle zand. Door kuilen, dwars door kleine dorpjes en ik als muzungu (blanke) als topatractie. Wat een onderneming. Zonder helm en op sommige stukken 40 km per uur op een onverharde weg. Leuk om een keer mee te maken maar zeer vermoeiend!
Het sporttoernooi bestond uit drie sporten; netbal, volleybal en voetbal. En dat met 35 graden en windstil.
Morgen nog naar de school van Bakari en dan zit het coachen erop voor deze keer.
Op naar het assessment in september! Ze krijgen zaterdag nog opdrachten mee voor het komende half jaar.

1. Lotte:
    25 februari 2016
    Leuk dat ze ook dingen met sport doen. En leuke foto's. Ook vet op die motor. We zijn al aan het aftellen.
    Xxx lotte
  2. Ilse Leijser:
    25 februari 2016
    Ook wel vet van jou Lot! Volgens mij ben je steeds de eerste die een reactie geeft!☺
    Michiel nog heel veel succes morgen op de andere school.
    Dikke x
  3. Ilse Leijser:
    25 februari 2016
    Super leuk dat jij steeds de eerste bent die een reactie geeft Lot!☺
    En Michiel heel veel succes op de andere school morgen! Dikke x
  4. Lisette Frietman:
    Hallo Michiel,
    Boeiend om jouw verhalen te lezen, wat een ervaringen! Ik wens je nog goede dagen toe en een plezierige terugreis,
    Groet,
    Lisette
  5. Corine Peters:
    25 februari 2016
    Mooi verhaal, Michiel! Ik zie het zo voor me. Je maakt wat mee!
    En een teamvergadering met coöperatieve werkvormen! Kandidaat voor DGL? Kan hij de werkwijze voortzetten! :-)
    Geniet nog heel even en goede terugreis!
  6. Piet:
    25 februari 2016
    Mooie kleurrijke foto's ! Zelf ook meegesport? Zo te lezen ben je goed tevreden.
    Gaaf dat ritje op die motor, dat wordt morgen vast pijn in de rug.
    Nu nog de laatste loodjes, dus zet hem op!
    Groetjes Corry en Piet
  7. Jan van gestel: