Reisverslag 26-02-2016 schoolleaderscourse Kenia

26 februari 2016 - Mombasa, Kenia

Reisverslag 26-02-16

Vandaag voor de laatste keer op schoolbezoek geweest. Op de Vitsagalaweni primary school.
Samen met de coachee Bakari en Masoud op bezoek bij de headteacher Bakari. Het was vandaag ontzettend warm. Zo warm heb ik het nog niet gehad de laatste dagen, pffff.
Afgelopen maandag was ik niet tevreden over de ontwikkeling van Bakari. Vandaag daarentegen zag het er totaal anders uit. De meeting met de teachers was interactief en er waren verschillende energizers. Onvoorstelbaar dat twee dagen zo verschillend kunnen zijn. Ook de feedback gesprekken verliepen goed en Bakari paste de techniek van de stool of convidence redelijk goed toe. Hij gaf de feedback volgens de theorie en de leerkrachten voelden zich zichtbaar op hun gemak. Iedereen was betrokken en de vergadering eindigde met het beoogde resultaat (voornemens hoe het resultaat van Engels verbeterd kan worden).
Bakari de coach deed het ook goed en hij vroeg aan het einde van de vergadering nog feedback aan de leerkrachten. Zij gaven in alle openheid verbeterpunten aan voor hun headteacher en gaven hem ook een compliment. Hij is vriendelijk, ondersteunt ze en is punctueel.
 Ik heb genoten van deze dag, gelukkig laat deze directeur nu ontwikkeling zien. Ik ben erg tevreden.
 Ik schrijf dit verslag op mijn balkon en de apen zijn weer actief vanmiddag. Ik word in de gaten gehouden of er niets te eten valt af te pakken. Het blijft bijzonder al die apen hier. Die zal ik volgende week in Nederland wel missen. Hoewel......
De energizers van vandaag in het team waren leuk. Ik heb wel gemerkt dat dansen een kwaliteit van de Afrikanen is. Mijn heupen willen niet zo. Maar goed ik heb mijn best gedaan en dat kunnen ze waarderen.
De mensen hier zijn over het algemeen goedlachs en vriendelijk. Dat terwijl ze in moeilijke omstandigheden leven. De hitte, de stof, het tekort aan water, de armoede etc. Maar de meesten zetten zich vol in voor de kinderen.
Education is future!

1. Lotte:
    26 februari 2016
    Fijn dat je al zo snel terug komt. Maar ik snap ook dat je het ook wel jammer vind. Veel suc6 morgen en zondag met de reis en tot op schiphol.
    Xxx Lotte
  2. Piet:
    26 februari 2016
    Mooi meegenomen dat je resultaat ziet .Kun je er met een voldaan gevoel op terug kijken. Geniet daar nog, misschien ook nog even shoppen? En je weet het zet hem nog even op!
    Groetjes Corry en Piet
  3. Janneke Folker:
    26 februari 2016
    Een resultaat om trots op te zijn!! Geniet nog even van de apen en zondag een goede veilige vlucht huiswaarts!
  4. Rieky Wattenberg:
    27 februari 2016
    Fijn dat je tevreden kunt terug kijken op deze dag.
    Een goede terug reis gewenst.
    en tot gauw.
    Groetjes Huub Rieky.