T4T Kenia september/oktober 2016; afronding schoolleaderscourse 4

8 september 2016 - Molenhoek, Nederland

Kenia.ML-600x400

Mijn reis voor Teachers 4 Teachers naar Kenia staat weer voor de deur. Nog even wachten maar het zou natuurlijk ook weer anders kunnen lopen. Je weet maar nooit in Afrika. Het ticket is in ieder geval binnen en de stoelen zijn gereserveerd. Hakuna matata!
Ik ga op reis van 27 september t/m 10 oktober. Dit is het afsluitende onderdeel van de ‘schoolleaderscourse 3’ Die  langer heeft geduurd omdat eerdere reizen uitgesteld moesten worden. Dit is in mijn eerdere reisverslagen terug te lezen.

Mijn reis ziet er anders uit dan vorige reizen. Ik ga nu aan het werk als assessor van de  directeuren die de derde schoolleaderscourse afronden en de coaches in opleiding. Daarnaast gaan we Keniaanse trainers selecteren die bij de start van de volgende schoolleaderscourse (februari 2017) kunnen starten als trainer. De Kenianen zijn voor een groot deel eigenaar en uitvoerder van de course geworden. Iets waar we trots op zijn, maar ook noodzakelijk om ontwikkelingen echt te verankeren in het onderwijs daar. Impulsen zullen nodig blijven, maar het gaat zeer voorspoedig. We zullen op de vrijdag (net na aankomst) samen met een Keniaanse CSO (curriculum support officer; verantwoordelijk voor het onderwijs in de regio) en de voorzitter van T4T Kenia presentaties bijwonen om nieuwe deelnemers voor de vierde course te selecteren. Een nieuwe stap in het proces.

Op zaterdag krijgen de huidige deelnemers een theorietoets en 's middags worden de Keniaanse coaches in opleiding gevraagd om hun geleerde vaardigheden te tonen in een praktijkcasus.
Ik zal in deze reis veel op pad zijn en naar verschillende plaatsen in  Kwale county (regio) reizen om de assessments af te nemen. De Kenianen leggen een theoretisch- (40 meerkeuze vragen) en een praktisch assessment af.

Aan het eind van de week volgt de diplomering en dit wordt gevierd in de afsluitende celebration.

Ik kijk uit naar de reis en hopelijk kunnen we trots zijn op de deelnemende directeuren.

1. Piet:
    8 september 2016
    Succes met je voorbereiding en uitvoering
    Groetjes Corry en Piet
  2. Paul:
    8 september 2016
    Wauw Michiel, we duimen dat het nu door gaat! Mooie uitdagende klus. Ik ben nieuwsgierig naar de nieuwe verhalen en beelden.
  3. Lotte:
    Hoi
    Ik wens je ve succes en plezier in Kenia
    Xxx
  4. Rieky Wattenberg:
    Veel succes
  5. Miranda Leijser:
    30 september 2016
    We zitten met smacht te wachten op je verhaal